Ο αριθμός 7 κρύβει στην ετυμολογία του τα πάντα περί της ουσίας του...
Η λέξη "ἑπτά" προκύπτει από την λέξη "σεπτός" ( η δασεία υποδηλώνει την ύπαρξη του "σ").
"Σεπτός" σημαίνει "ιερός, ανέγγιχτος".
Είναι όντως ιερός αυτός ο αριθμός, καθώς είναι ο μόνος μέσα στην δεκάδα ο οποίος δεν αποτελεί γινόμενο παραγόντων. Για τους Πυθαγορείους ο αριθμός 7 εθεωρείτο "ἀμήτωρ" (=χωρίς μητέρα, αγέννητος).
Θεωρείται επίσης το σύμβολο της τελειότητος γιατί είναι το άθροισμα του 3 και του 4, που εκφράζουν τα δύο τέλεια σχήματα, το ισόπλευρο τρίγωνο και το τετράγωνο.
Γενικότερα, ο αριθμός 7 συναντάται ως ιερός σε πολλούς πολιτισμούς (αρχαίοι Έλληνες, Αιγύπτιοι, Χαλδαίοι, Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Φοίνικες, Ινδοί, Πέρσες, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι) και όχι μόνο (7 Πλειάδες, 7 ἐπί Θήβας, 7 ημέρες εβδομάδος, 7 νότες, 7 φωνήεντα ελληνικής γλώσσης, 7 χρώματα της ίριδος, 7 σοφοί της αρχαιότητος, 7 θαύματα του κόσμου κ.α.)
Η λέξη "σεπτός" έχει διατηρηθεί και στην αγγλική γλώσσα -> επτά = seven ( τα χειλικά σύμφωνα "π,β,φ" εναλάσσονται μεταξύ τους).
Το ίδιο ισχύει και στην ιταλική γλώσσα, όπου το "επτά" είναι "sette" < σεπτός (οι Ιταλοί πρό του "t" τρέπουν το "p" σε δεύτερο "t").
Ελένη Ωρείθυια Κουλιζάκη
Η λέξη "ἑπτά" προκύπτει από την λέξη "σεπτός" ( η δασεία υποδηλώνει την ύπαρξη του "σ").
"Σεπτός" σημαίνει "ιερός, ανέγγιχτος".
Είναι όντως ιερός αυτός ο αριθμός, καθώς είναι ο μόνος μέσα στην δεκάδα ο οποίος δεν αποτελεί γινόμενο παραγόντων. Για τους Πυθαγορείους ο αριθμός 7 εθεωρείτο "ἀμήτωρ" (=χωρίς μητέρα, αγέννητος).
Θεωρείται επίσης το σύμβολο της τελειότητος γιατί είναι το άθροισμα του 3 και του 4, που εκφράζουν τα δύο τέλεια σχήματα, το ισόπλευρο τρίγωνο και το τετράγωνο.
Γενικότερα, ο αριθμός 7 συναντάται ως ιερός σε πολλούς πολιτισμούς (αρχαίοι Έλληνες, Αιγύπτιοι, Χαλδαίοι, Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Φοίνικες, Ινδοί, Πέρσες, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι) και όχι μόνο (7 Πλειάδες, 7 ἐπί Θήβας, 7 ημέρες εβδομάδος, 7 νότες, 7 φωνήεντα ελληνικής γλώσσης, 7 χρώματα της ίριδος, 7 σοφοί της αρχαιότητος, 7 θαύματα του κόσμου κ.α.)
Η λέξη "σεπτός" έχει διατηρηθεί και στην αγγλική γλώσσα -> επτά = seven ( τα χειλικά σύμφωνα "π,β,φ" εναλάσσονται μεταξύ τους).
Το ίδιο ισχύει και στην ιταλική γλώσσα, όπου το "επτά" είναι "sette" < σεπτός (οι Ιταλοί πρό του "t" τρέπουν το "p" σε δεύτερο "t").
Ελένη Ωρείθυια Κουλιζάκη
Απ' την άλλη, καπου αλλού ειχα διαβάσει οτι το επτά αποφεύγετο παντού στην πολιτική και οικονομική ζωή του Ελληνα διοτι μεσα στη δεκάδα δεν ειχε καμία σχέση με κανενα αλλο νουμερο πλέον της μονάδος (η οποία εχει σχεση με όλους τους αριθμους) και θεωρείτο παρίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι 7 ημερες, οι 7 νότες, τα 7 χρωματα της ίριδος, τα 7 θαυματα του κόσμου, και οι 7 σοφοί κλπ κλπ προερχονται απο την ιερότητα που εδιναν οι εβραίοι στο επτά ακριβώς επειδη στο επτά αντικατοπτριζόταν η ιστορία του εθνους τους (εξ ου και η επταφωτος λυχνία, οι 7 φυλες του ισραηλ κλπ.
οι 7 μερες της εβδομαδος ηρθαν απο την εβραϊκη θησκεια μεσω του χριστιανισμού. Ο αρχαιος κόσμος λεγεται δεν ειχε εβδομαδες αλλα δεκαήμερα (δεν ειμαι πολύ σιγουρος για αυτό)
οι 7 νοτες ειναι αναγεννησιακή επιννόηση.
τα 7 χρωματα της ιριδος επίσης ειναι αναγεννησιακή επιννόηση
τα 7 θαυματα του κόσμου ειναι επιννόηση του 19ου αιώνα
Επίσης οι 7 σοφοί της αρχαιοτητας ειναι επιννόηση του 20ου αιώνα
Τα 7 θανασιμα αμαρτήματα ειναι ρωμαιοκαθολική επιννόηση (δεν υπαρχει ουτε καν στην ορθοδοξια).
Oι ημέρες της εβδομάδας είναι ελληνικότατες. Απολλωνία (Θεός του φωτός -ημέρα του Ήλιου - Sunday), Αρτεμισία, Αρεία, Ερμεία, Ζηνία, Αφροδιτία, Κρονία (εξού και Saturnday).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι νότες είναι ελληνικότατες και όχι αναγεννησιακές. Αναφέρονται ακόμα και στην δωρική η οποία είναι και η πιο αρχαία. Στην αναγέννηση αντιγράφηκαν στην λατινική γλώσσα και επανακυκλοφόρησαν. π.χ. το γράμμα υ αντιστοιχεί στο vτο (δονήση), το γράμμα η (ηλίος) στο σολ, εξού και οι λατίνοι το ονομάζουν τον ήλιο sol κλπ.
Οι επτά σοφοί δεν είναι επινόηση του 20ου αιώνα αλλά της περιόδου που έζησαν καθώς συμπίπτουν και τα χρονικά διαστήματα τα οποία έζησαν αυτοί ταυτόχρονα, αναγνωρίζοντας ο ένας την σοφία του άλλου. Το καλύτερο παράδειγμα είναι στα αρχαία γραπτά σχετικά με τον χρυσό τρίποδα.
Τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου είναι καταγραφή του Αντίπατρου ο οποίος ήταν Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ. Είναι γνώστος για την λίστα που συνέταξε για τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, για τα οποία μάλιστα αναγράφει ότι τα επισκεύτηκε όλα προκειμένου να τα κατατάξει τα πιο λαμπρά.
Τα χρώματα της Ίριδας αναγράφονται στον Αριστοτέλη στον βιβλίο Περί Χρωμάτων και στον Όμηρο, όπου την παρομιάζουν με τα χρώματα του ουρανίου τόξου. Υπάρχουν και μεταγενέστερες καταγραφές σχετικά με αυτό αλλά όλες βασιζόμενες στον Όμηρο και τον Αριστοτέλη.
Τα θανάσιμα αμαρτήματα όντος είναι της καθολικής εκκλησίας και χρονολογούνται στο μεσαίωνα και μετά. Κακή αντιγραφή από άλλες πηγές.
Spikidolis, συμφωνώ απολύτως.
ΔιαγραφήΑναφέρετε "Είναι όντως ιερός αυτός ο αριθμός, καθώς είναι ο μόνος μέσα στην δεκάδα ο οποίος δεν διαιρείται ή πολλαπλασιάζεται με τους υπόλοιπους". Οι αριθμοί 1, 3 και 5 δεν εμφανίζουν την ίδια ιδιότητα; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 1 πολλαπλασιάζεται και διαιρείται με όλους τους αριθμούς εντός της δεκάδος.
ΔιαγραφήΓια το 3 έχουμε:
2χ3=6, 3χ3=9, 9/3=3, 6/3=2 (πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις μέσα στην δεκάδα).
Για το 5 ἐχουμε:
2χ5=10, 10/5=2 (πολλαπλασιασμός και διαίρεση μέσα στην δεκάδα).
Επτα ουρανοι στην βιβλο και επτα αιθερικα σωματα.....
ΑπάντησηΔιαγραφή